Merk en
reputatie

Een slimme merkstrategie resulteert in zichtbare, succesvolle merken. Goed brand management vertrekt vanuit de eigen identiteit en sluit aan op de behoeften van doelgroepen en stakeholders. Het bouwt een merk op en versterkt de reputatie. BOOM helpt op dit vlak door strategie te vertalen naar (visual) branding en communicatie.

Sterke merken komen voort uit doordacht beleid

Bij BOOM geloven we niet in het lukraak creëren van ‘brands’. Want daarmee staat er nog geen merk. Merken met een sterke reputatie worden ontwikkeld vanuit betekenis, een doordachte positionering en een integrale visie. Van daaruit krijgen alle merkcomponenten gericht vorm en inhoud: de naam, het logo, de visuele identiteit, de brandstory, de pay-off, het communicatieconcept en de internal branding. Een sterk merk valt of staat met de wijze waarop de merkwaarden intern verankerd zijn en hoe medewerkers de merkgedachte beleven en uitdragen.

 

Blijvende focus

Vanuit een gefundeerde positionering en een integrale visie krijgen alle merkcomponenten vorm en inhoud. Dat vraagt om een goed samenspel tussen strategie, communicatie en creatie. Brand management en reputatiemanagement vragen om blijvende focus. Hét kenmerk van winnende merken is namelijk dat zij voortdurend optimaliseren en doorontwikkelen. Met de blik gericht op de toekomst.