Detachering vult koers verder in

Om verdere invulling te geven aan de communicatiekoers die de Christelijke Scholengemeenschap Willem van Oranje heeft ingezet, is Annemieke Boidin-van Egmond vanuit BOOM Communicatie bij de school gedetacheerd. De school in Oud-Beijerland maakt enkele dagen per week dankbaar gebruik van haar versterking.

BOOM Communicatie voerde vorig jaar een kwalitatief communicatieonderzoek uit naar het imago van de scholengemeenschap en scherpte daarna de positionering aan. Vanuit dat nieuwe strategische kader is BOOM Communicatie ook gevraagd de wervingsactiviteiten van de school te optimaliseren en de PR-werkzaamheden uit te bouwen.

Annemieke Boidin-van Egmond: "Aan de hand van de ontwikkelde positionering geef ik richting aan zowel de marketingcommunicatie, de PR, als de interne communicatie-inspanningen. De werkzaamheden zijn hierdoor zeer divers. Het ene uur ben ik bezig met het beleid en het volgende uur schrijf ik teksten voor de website, of redigeer ik een brief die naar de ouders van leerlingen gaat. Ook maken we, samen met de voorlichters van de school, een slag in de manier waarop we de school voor het voetlicht brengen naar potentiële leerlingen; de kinderen die nu in de hoogste groepen van het basisonderwijs zitten."

Annemieke Boidin-van Egmond vult de detachering volledig in binnen de school zelf. "Dat heeft als voordelen dat ik dichtbij de organisatie sta, op de hoogte ben van de laatste ontwikkelingen en razendsnel kan afstemmen met de personen die intern of extern met de communicatie aan de slag gaan."

Detacheringen
BOOM Communicatie detacheert communicatieprofessionals op zowel strategisch als operationeel niveau. Strategen, projectmanagers, communicatieadviseurs en -medewerkers van BOOM Communicatie leveren op detacheringsbasis kwalitatieve input en nemen opdrachtgevers heel wat werk uit handen.

Recent nieuws

18 januari 2018

Hedendaagse organisaties zijn zelfsturend. Dat is de mores. Zelfsturende teams zijn voor organisaties dan ook als Bitcoins voor beleggers: het lijkt het nieuwe goud te zijn. Gesteund door alle positieve verhalen, streven organisaties allemaal naar die heilige graal. “Toch is het niet al...

Lees verder