Topposities klanttevredenheid

Voor het vierde achtereenvolgende jaar scoort BOOM Communicatie topposities in de nationale onderzoeken naar tevredenheid over bureaus. Het zijn top 5-noteringen in de onderzoeken van de vakbladen Fonk en Management Team. Het Fonk-onderzoek roept BOOM Communicatie zelfs uit tot het beste B2B-bureau van Nederland; voor het tweede achtereenvolgende jaar.

Ontzettend trots

De MT100 is de jaarlijkse ranglijst van het vakblad Management Team met de honderd beste adviesbureaus in Nederland, verdeeld over verschillende categorieën. BOOM Communicatie is daarin voor de vierde achtereenvolgende keer te vinden bij de beste marketing- en communicatiebureaus. In het onderzoek van vakblad Fonk staat BOOM Communicatie opnieuw in de top 5 en mag het zich specifiek ‘het beste business-to-business-bureau van Nederland’ noemen.

“We zijn er natuurlijk ontzettend trots op dat opdrachtgevers ons aanwijzen als één van de besten”, vertelt algemeen directeur Hans van den Boom. “Het is een enorme waardering voor onze dienstverlening en voor de kwaliteit die onze medewerkers leveren. Als bureau streven we altijd naar de beste resultaten voor onze klanten. Het is dan prachtig om te zien dat die klanten onze energie en expertise daadwerkelijk zo hoog beoordelen. Ik wil alle klanten bedanken voor het in ons gestelde vertrouwen en de uitgesproken waardering. We blijven er elke dag aan werken om onze topposities blijvend waar te maken!”

Tevreden klanten door effectieve communicatie

Klanttevredenheid vormt het fundament onder de aanpak van BOOM Communicatie. Van den Boom: “Klanttevredenheid komt niet vanzelf. Elke werkdag opnieuw focussen we ons op onze klanten. We zoomen in op hun specifieke vraagstukken en achterhalen wat zij écht nodig hebben. Daarna komen we met communicatieoplossingen die hen daadwerkelijk verder helpen. Alleen op die manier kunnen we het beste bieden. Onze medewerkers besteden daarbij zorg en aandacht aan elke opdracht; groot of klein. De juiste oplossingen, geen gedoe en een scherpe prijs. Alleen als dat plaatje compleet is, zijn klanten tevreden. En dat is terecht.”

Fijne samenwerkingspartner

Klanten geven in de onderzoeken aan dat BOOM Communicatie een fijne samenwerkingspartner is. “Een prettig contact en een helder proces vormen de basis voor een goede relatie,” aldus Van den Boom, “maar uiteindelijk wil de klant natuurlijk aantoonbare resultaten zien. De kwaliteit van onze dienstverlening is dus essentieel”. Om de kwaliteit te waarborgen, hanteert BOOM Communicatie bij communicatievraagstukken de JEI-aanpak. “Daarmee pakken we elke opdracht doordacht aan,” zegt Van den Boom, “waarbij de identiteit van een merk of organisatie het uitgangspunt vormt. Dat noemen we ‘Je Eigen Identiteit’, kortweg JEI. Onze aanpak resulteert in oplossingen die zijn afgestemd op de eigen organisatie of het eigen merk, aansluiten op de wensen en eisen van de doelgroep en onderscheidend zijn. We werken evidence-based: dat leidt tot effectieve communicatie”.

Beslissers bepalen de ranking

“Aan de uitslagen van de jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoeken van de vakbladen Management Team en Fonk, wordt binnen de branche veel waarde gehecht,” licht Van den Boom toe. “Het zijn namelijk onafhankelijke onderzoeken, waarin de mening van klanten zelf telt.”

Beide vakbladen laten de onderzoeken ieder jaar uitvoeren door onafhankelijke onderzoeksbureaus. Management Team schakelt hiervoor Inscope Consulting in, dat verbonden is aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Inscope Consulting vraagt aan beslissers binnen de branche welke bureaus zij anderen zouden aanraden en welk bureau hun favoriet is. Daarbij wordt onder meer onderzoek gedaan naar klantgerichtheid, productleiderschap en excellentie van uitvoering. Het klanttevredenheidsonderzoek van Fonk is uitgevoerd door Motivaction. Dit onderzoeksbureau heeft de klanttevredenheid van opdrachtgevers gemeten op indicatoren als flexibiliteit, tijdplanning, budgetbewaking en inhoudelijke kennis. Uiteindelijk bepaalt de algehele klanttevredenheid de rankings.

.