Care Autoschade claimt positie

Care Autoschade claimt positie

Care Autoschade is met meer dan 70 bedrijven en 1.000 medewerkers de grootste autoschadehersteller in de Benelux. Geen reden om achterover te leunen, want een marktleider in deze sterk concurrerende branche moeten zichzelf voortdurend verbeteren en versterken. Ook waar het gaat om de visuele identiteit; zeker als die niet langer overeenstemt met de waarden die de onderneming wil uitdragen.

Care Autoschade Meer Care Minder Zorgen

Care Autoschade Overzicht Vestigingen Nederland

Care Autoschade schakelde BOOM Communicatie in om inhoud en uitvoering te geven aan het rebrandingtraject. Dit moest leiden tot een passende en gemeenschappelijke profileringswijze van alle Care-bedrijven in België en Nederland.

Voordat er verdere stappen werden gezet, zijn de huidige situatie in kaart gebracht en de speerpunten voor de toekomst. Hierna volgde een doorlichting van de bestaande huisstijl en alle bestaande communicatiemiddelen. Care wil uitdragen dat het dé toonaangevende schadehersteller is, die tegelijkertijd benaderbaar en servicegericht is. Een hersteller die kwaliteit hoog in het vaandel heeft staan. Schreeuwende koppen in kapitalen en in een felrode kleur, sluiten daar niet bij aan. En juist dat was kenmerkend in de marketingcommunicatie van Care Autoschade.

Care Autoschade Oude Situatie

Auto Carrosserie

“BOOM Communicatie heeft onze speerpunten feilloos vertaald naar een passende, nieuwe visuele identiteit”

Suzan Haenen (Care Autoschade)

Buitenspiegel

Met behoud van het logo, werd een visuele rebranding doorgevoerd die het gewenste beeld van Care uitdraagt als een toonaangevende, kwaliteitsbewuste en servicegerichte hersteller. De pay-off sluit daar op aan: ‘Meer care, minder zorgen’. Door een nieuwe, warme kleur toe te voegen aan de huisstijl en een kenmerkende vormentaal toe te passen, versterkt Care het onderscheidend vermogen. Zo staat het logo voortaan in een kader dat is afgeleid van de vorm van de buitenspiegel waar je als bestuurder tijdens het rijden regelmatig in kijkt.
Care Autoschade Visitekaartjes

Ook ontwikkelde BOOM nieuwe huisstijlletters die ronder en beter leesbaar zijn en daarmee vriendelijker en toegankelijker. Verder is er een uitgebreide set aan pictogrammen samengesteld, die alle diensten tastbaar maakt. Op de beeldbepalende foto’s die voor Care zijn gemaakt, zijn sympathieke medewerkers te zien in hun werkplaats. Zij ogen vriendelijk, toegankelijk en professioneel.

Serviceovereenkomst

De nieuwe visuele stijl is opgebouwd uit elementen die de herkenbaarheid vergroten en meer beleving bij het merk creëren. Hiermee kan Care Autoschade zich nadrukkelijker profileren als A-merk. Daarbij is het zaak dat alle vestigingen hier in gezamenlijkheid invulling aan geven. Om hen daarin te faciliteren, is Care een serviceovereenkomst aangegaan met BOOM Communicatie. Binnen die afspraken kunnen er acties en middelen ontwikkeld worden die altijd aansluiting vinden bij bedoeling van het merk en bij de eenduidige uitstraling daarvan. Zo worden er lokale campagnes uitgerold, digitale nieuwsbrieven uitgezet en is er aandacht voor de zichtbaarheid van de vele Care-locaties. Zo wordt het merk Care Autoschade geladen en uitgebouwd.

Care Autoschade Giveaway