JEI bij websites en webportalen

Identiteit, interactie en activatie. Drie cruciale begrippen bij het realiseren van een effectieve website. BOOM Communicatie kiest daarbij voor een afgestemd ontwikkeltraject: met focus op uw eigen organisatie en systemen én de wensen van gebruikers. Wij doen dat met onze JEI-aanpak. In vier fasen werken wij toe naar een webportaal of website die concreet resultaat oplevert.

We brengen de doelen, wensen en mogelijkheden in kaart. Dat geeft zicht op de uitgangspunten en scope. En op de customer journeys van gebruikers. We doen dat met gericht onderzoek, analyses en inspirerende werkvormen. We betrekken daar uw belangrijke stakeholders bij: intern en extern.

In het plan van aanpak komen we samen tot verantwoorde keuzes over structuren, functionaliteiten, koppelingen en technieken. Die werken we uit naar een ‘blauwdruk’ voor de website: het functioneel ontwerp. Met het interactiedesign krijgt dat verder invulling: de wireframes zetten de contouren helder neer.

Nu het frame er is, geeft het design er vorm en kleur aan. Met oog voor belangrijke inzichten en conventies, zoals de webrichtlijnen. Alles afgestemd op optimaal gebruik. Daarom maken we ook scherpe keuzes in de toe te passen technieken en platforms. En richten we alles SEO-vriendelijk in. Dat geldt ook voor de content, die we ontwikkelen vanuit het perspectief van de gebruikers. Want de interactie met hen, bepaalt straks het succes van de website. 

Na het implementeren en testen, vindt de lancering plaats. Geen afsluiting van het project, maar juist het startsein voor het versterken van uw online positie. De website levert conversies die afhankelijk van uw doelen uit te drukken zijn in het aantal bezoekers, leads, informatie-aanvragen of transacties. Met doelgerichte metingen en goed beheer, werken we toe naar optimaal resultaat.

Vaak is de website of het webportaal uw centrale en belangrijkste communicatiemiddel. Het ontwikkelen van een nieuwe website of een nieuw webportaal is daarmee een proces dat even belangwekkend als cruciaal is. Met directe impact op uw organisatie. Daarom vraagt dit een uitgekiende route, met inbreng van ervaren specialisten. Afgestemd op uw situatie én op uw doelgroepen. Met de JEI-aanpak zet u die stappen: zorgvuldig en gefocust. Gericht op conversie.