Verhalen vanuit de identiteit

Verhalen vanuit de identiteit

Het begin van het kalenderjaar staat voor hogescholen in het teken van studentenwerving. Dat geldt ook voor Driestar hogeschool in Gouda: de wervingscampagne is gestart, er vinden voorlichtingen plaats en de open dagen staan gepland.

Bewuste keuze

Driestar hogeschool leidt leraren op voor het basisonderwijs en het voortgezet onderwijs en heeft een opleiding hbo-pedagogiek. In de nieuwe wervingscampagne legt Driestar hogeschool nadruk op het toekomstige vak van de leraar/pedagoog en de sfeer van studeren in Gouda. De campagne geeft een indruk van het werkveld waarin toekomstige docenten en pedagogen aan de slag gaan na het afronden van hun opleiding. In de campagne delen jonge professionals op beschouwende wijze hun ervaringen en geven zij aan wat hun drijfveren zijn. Zo maken potentiële studenten kennis met de dagelijkse praktijk van de beroepen waartoe de hogeschool opleidt. Hierdoor kunnen zij inschatten of het beroep bij hen past en een bewuste keuze maken voor een opleiding.

Deze vorm van storysharing is veel sterker dan dat we zelf gaan vertellen waar we voor staan.

Anna Slingerland-Uittenbogaard (Driestar educatief)

“We hebben ervoor gekozen om verhalen van oud-studenten en studenten die stage lopen, centraal te stellen”, vertelt Anna Slingerland-Uittenbogaard, marketeer bij Driestar educatief. “In de campagne tonen we hen in hun werksituatie. Zij vertellen wat ze zo waardevol vinden aan hun beroep. Zo’n vorm van storysharing is veel sterker dan dat we zelf gaan vertellen waar we voor staan. De personen die aan het woord komen, geven nu in hun eigen woorden weer vanuit welke waarden en drijfveren zij aan het werk zijn. Onze christelijke identiteit klinkt daarin door, evenals het enthousiasme over het werken met kinderen.”

Online focus

De hashtag #datisdriestar is in het leven geroepen om online meer zichtbaarheid te creëren. Studenten en alumni van Driestar hogeschool delen via deze hashtag hun eigen verhaal op de social media. Dat maakt de campagne toegankelijk, authentiek en interactief. Bovendien wordt een goed beeld geschetst van de variëteit aan werkzaamheden die een docent of pedagoog heeft en van de mooie momenten in dat werk. Het laat ook zien welke waarde de beroepen kunnen toevoegen aan de persoonlijke ontwikkeling én aan de kinderen waarmee wordt gewerkt. Zo helpen de verhalen om als jongere een bewuste keuze te maken voor een passende opleiding. 

Projectmanager / Communicatieadviseur

Recent nieuws

19 oktober 2017

Reclassering Nederland heeft BOOM Communicatie aangewezen als strategisch partner voor het ontwikkelen van haar website, na een aanbestedingstraject onder drie geselecteerde bureaus. In samenwerking met Axendo, dat verantwoordelijk is voor de technische realisatie, werkt BOOM Communicatie de...

Lees verder