Gerichte arbeidsmarktcommunicatie bindt toptalent

Gerichte arbeidsmarktcommunicatie bindt toptalent

Gerichte arbeidsmarktcommunicatie en een sterk employer brand helpen bij het binnenhalen en behouden van talent. Dat weet ook DLA Piper, één van de grootste zakelijke juridische dienstverleners wereldwijd. De internationale ‘law firm’ is in korte tijd uitgegroeid tot een kantoor met 90 vestigingen in ruim 30 landen. Voor verdere groei is DLA Piper voortdurend op zoek naar goede medewerkers. Met haar doorlopende arbeidsmarktcampagne ‘Big Opportunities for Big Talents' vergroot DLA Piper haar naamsbekendheid.

Door haar employer brand actief en bewust uit te dragen, werft DLA Piper toptalenten die daadwerkelijk passen bij het ‘DNA’ en de groeiambities van deze werkgever. En dat terwijl de slag om toptalent volop gaande is in de juridische sector. Young professionals krijgen bij het internationaal georiënteerde DLA Piper volop kansen om zich te ontwikkelen. “Bij ons krijgt talent Big Opportunities”, zegt Maya Visser, recruiter bij DLA Piper. “Die boodschap dragen we uit met onze doorlopende arbeidsmarktcommunicatie en onze recruitment-activiteiten. Alles is gericht op het uitdragen van ons profiel als werkgever. Want voor ambitieuze juridische professionals zijn wij nu eenmaal een zeer aantrekkelijke werkgever.”

Arbeidsmarktcommunicatie

DLA Piper heeft de ambitie om internationaal én in Nederland door te groeien in omvang en autoriteit”, zegt David Westveer, adviseur BOOM Communicatie. De missie van DLA Piper is dan ook ‘To be the leading global business law firm'. De organisatie kan haar missie alleen waarmaken met toptalent in huis. Niet alleen op juniorniveau, maar ook op het niveau van (senior) associates.

Van kandidaten en medewerkers horen we terug dat we een aantrekkelijk én geloofwaardig profiel neerzetten dat leidt tot positieve reacties, goede kandidaten en nieuwe medewerkers die passen bij ons DNA.

Maya Visser (DLA Piper)

Employer brand

Gelet op de ambities is het dus essentieel om doorlopend (young) professionals aan te trekken. Westveer: “DLA Piper presenteert zich dan ook op een relevante en aantrekkelijk wijze bij juridisch talent. Dat doet zij vanuit haar sterke, ‘eigen’ en onderscheidende punten als werkgever.” Een sterk employer brand geeft daarbij invulling aan de arbeidsmarktcommunicatie. “In onze wervingsactiviteiten wijzen wij onze doelgroep voortdurend op de voordelen van het werken bij DLA Piper”, vult Maya Visser aan. “We vertalen daarbij onze sterke punten naar de voordelen die young professionals hier ervaren.”

Die voordelen bestaan uit een flink pakket, met onder meer een gestroomlijnd aanbod van vakinhoudelijke trainingen en opleidingen, persoonlijke vaardigheidstrainingen, gerichte coachingstrajecten, een internationale georiënteerd werkveld, een open en constructieve cultuur, een aantrekkelijk klantportfolio, stimulerend ondernemerschap en de vele pro bono projecten. Dit komt allemaal goed tot uiting in de arbeidsmarktcommunicatie. Daarnaast gaat er aandacht uit naar onderwerpen die volgens onderzoek relevant zijn voor young professionals.

DLA Piper presenteert zich dan ook op een relevante en aantrekkelijk wijze bij juridisch talent. Dat doet zij vanuit haar sterke, ‘eigen’ en onderscheidende punten als werkgever.

David Westveer (BOOM Communicatie)

Werknemerschap

Zo wordt er in de arbeidsmarktcommunicatie onder meer aandacht geschonken aan thema’s als het werknemerschap, de betekenis van de organisatie, de organisatiecultuur en de relatie met de omgeving. Westveer: “Uit onderzoek blijkt dat potentiële werknemers zich al vroegtijdig een beeld willen vormen van hoe het werken is bij een organisatie, wat het werk betekent en hoe de omgang met collega’s en leidinggevenden verloopt. Daarnaast willen zij tijdens het wervings- en recruitmentproces kunnen beschikken over allerlei facts over de organisatie en over de omgeving waarin de onderneming opereert. Door de arbeidsmarktcommunicatie af te stemmen op die informatiebehoeften van de doelgroep en de sterke punten van het employer brand actief uit te dragen, positioneert DLA Piper zich op een relevante, authentieke en onderscheidende wijze”.

Content en movies

Alle activiteiten van de arbeidsmarktcommunicatie vertrekken dus vanuit het employer brand van DLA Piper. “Zo dragen we een consistent en concreet profiel uit”, zegt Maya Visser. Dat profiel komt tot uiting in de diverse campagnes die gedurende het jaar plaatsvinden, de content en advertenties die DLA Piper plaatst en sinds kort ook via een recruitment movie die BOOM Communicatie ontwikkelde. Maya Visser: “Van kandidaten en medewerkers horen we terug dat we daarmee een aantrekkelijk én geloofwaardig profiel neerzetten dat leidt tot positieve reacties, goede kandidaten en nieuwe medewerkers die passen bij ons DNA”.

Recent nieuws

19 oktober 2017

Reclassering Nederland heeft BOOM Communicatie aangewezen als strategisch partner voor het ontwikkelen van haar website, na een aanbestedingstraject onder drie geselecteerde bureaus. In samenwerking met Axendo, dat verantwoordelijk is voor de technische realisatie, werkt BOOM Communicatie de...

Lees verder