BOOM Communicatie beste B2B-bureau van Nederland

BOOM Communicatie beste B2B-bureau van Nederland

BOOM Communicatie behoort volgens FONK tot de beste bureaus in Nederland. In het jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek van het vakblad, behaalt BOOM met een 9 als rapportcijfer wederom een positie in de nationale top vijf. In het segment ‘business-to-business’ is dit voor het derde jaar op rij zelfs de eerste plaats. BOOM Communicatie mag zich dus ‘het beste B2B-bureau van Nederland’ noemen. Hoge scores zijn er op effectiviteit (8,9), creativiteit (9,1), snelheid van werken (9,4), nauwkeurigheid (9,1) en business acceleration (9,1).

Trots op tevreden klanten

De afgelopen jaren is BOOM Communicatie steevast te vinden in de topposities van het bureau-klanttevredenheidsonderzoek van FONK. In de categorie ‘middelgrote bureaus’ is BOOM Communicatie in de uitslag van 2017 op een mooie tweede plaats terug te vinden. Algemeen directeur Hans van den Boom is ontzettend blij met de resultaten: “Tevreden klanten zijn voor ons het allerbelangrijkste. Dat zij aangeven baat te hebben bij onze dienstverlening, maakt ons trots!”.

Volgens Van den Boom is het voor eigentijdse bureaus cruciaal dat zij meedenken in de business van de opdrachtgever: “Het is belangrijk om de klant te kennen en te begrijpen, wanneer je als bureau structureel van meerwaarde wilt zijn. Dat gaat dus verder dan alleen communicatie en reclame. Tegen klanten zeggen wij: ‘Wie niet kiest, wordt niet gekozen’. Maak je geen keuzes, dan ben je een saaie allemansvriend. Wij begeleiden onze opdrachtgevers in het maken van strategische en scherpe keuzes.”

Het is belangrijk om de klant te kennen en te begrijpen, wanneer je als bureau structureel van meerwaarde wilt zijn.

Hans van den Boom (BOOM Communicatie)

Beste B2B-bureau

“Dat we voor de derde keer op rij verkozen zijn tot het beste B2B-bureau van Nederland, is voor ons een hoogtepunt”, vertelt Van den Boom. “We zijn een rustig en nuchter bureau, maar het is natuurlijk mooi om zo’n compliment te krijgen. Vooral omdat de waardering afkomstig is van klanten zelf. Het is een erkenning voor ons harde werken.”

BOOM Communicatie is gericht op resultaat, niet op prijzenfestivals, volgens Van den Boom: “Wij streven altijd naar het beste resultaat voor onze klanten; willen hen echt verder helpen. Analytisch, pragmatisch en leergierig, zo kun je ons wel typeren. We willen het naadje van de kous weten; steeds beter worden. Het is onze kwaliteit om zeer snel de vinger op de zere plek te leggen én om vervolgens met oplossingen te komen die werken. Nogmaals: het is geweldig dat klanten dit erkennen!”

Over het onderzoek

Onderzoeksbureau Multiscope voert jaarlijks het FONK bureau-klanttevredenheidsonderzoek uit. Bureaus worden daarbij door klanten beoordeeld op twaalf verschillende criteria, waaronder effectiviteit, flexibiliteit, kennisniveau, creativiteit en betrokkenheid. Concrete aspecten als snelheid van werken, prijs-prestatie en proactiviteit waren onderwerp van onderzoek. Benieuwd naar de volledige uitslag? De onderzoeksresultaten worden in december gepubliceerd in het FONK-magazine ‘Red Alert’.

De behaalde scores van BOOM Communicatie op de verschillende indicatoren zijn:

9,43   Snelheid van werken

9,29   Relatiebeheer

8,57   Prijs/prestatie

9,00   Inzet/service

8,71   Administratief

9,14   Nauwkeurigheid

8,86   Effectiviteit

9,00   Briefings

9,14   Creativiteit

8,57   Sparringpartner

8,86   Proactief

9,14   Business-accelerator

Algemeen directeur/ Strategisch adviseur

Recent nieuws

08 december 2017

Het overbrengen van de juiste boodschap, in de juiste vorm, op de juiste plaats, op het juiste moment en aan de juiste doelgroep. Kortom, adverteren met optimale relevantie.

Niet lang geleden leek het nog een utopie, maar tegenwoordig zijn de mogelijkheden eindeloos en ontvangt iedereen...

Lees verder