Archief

BIC: met z'n vieren in één pen

‘Blue' is populair. ‘Green' is relaxed, ‘Lime' lekker sportief, ‘Pink' ziet alles door zijn roze bril en ‘Red' staat klaar om je te corrigeren. Wordt het u al zwart voor de ogen? Okay, tijd om kleur te bekennen…

Deze zomer lanceert BOOM een introductiecampagne om scholieren bekend te maken met de vierkleurenpen van BIC. Naast de traditionele vierkleurenpen brengt BIC deze zomer een aantal varianten met een modern design en frisse kleuren op de markt. Middelbare scholieren gaan tijdens de ‘back-to-school'-periode massaal op zoek naar een nieuwe agenda, schrijfgerei en kaftpapier. Een uitstekend moment om de pen onder de aandacht te brengen!

Strategie en concept
In de campagne komen de kleuren daadwerkelijk tot leven. De vier hechte vrienden zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, maar hebben elk hun eigen karakter, eigenschappen en specialiteiten. Zo is ‘Red' de man van het corrigeren, heeft ‘Blue' een goede conditie door het schrijven van al die kilometers en ziet ‘Pink' alles door zijn roze bril.

Op Hyves kunnen kids zich via een interactieve game identificeren met één van de kleuren. Op de actiewebsite staat de scholier voor de volgende vraag: met wie kan ik mij identificeren? Black, een feestnummer, of toch Lime, het sportieve typje? De bezoeker bekent kleur en kiest vervolgens ook kleuren voor zijn of haar vrienden. Deze keuzes deelt hij op Hyves via zijn Wie-Wat-Waar-status. Dit virale effect zorgt voor extra deelnemers. Door het meedoen met de actie maakt de bezoeker kans op diverse gratis muziekdownloads en één jaar gratis muziek. Naast de virale werking zorgt o.a. gerichte online marketing voor de benodigde clicks, dus deelnemers.

Adviseur Luuk Schils van BOOM: ‘Het centrale platform van de campagne is de Hyves actiewebsite. Hoewel de jonge doelgroep zich steeds meer op Facebook bevindt, is er toch gekozen voor Hyves. Het overgrote gedeelte van de doelgroep bevindt zich toch nog steeds op Hyves en belangrijker nog is dat de creatieve mogelijkheden oneindig veel groter zijn. Gezien de grote belangstelling in de eerste twee weken van de campagne, lijkt deze keuze de juiste'.

 

Outdoor en point of sale
De online campagne wordt ondersteund met een landelijke Abri-campagne op retail-knooppunten en een postercampagne in scholen. Het doel hiervan is tweeledig: enerzijds worden kinderen actief geprikkeld om deel te nemen aan de Hyves-game. Anderzijds moet de campagne bijdragen aan een hogere awareness voor de vierkleurenpen. Ook in de winkels is er tijdens de diverse ‘schoolcampussen' veel aandacht voor de pen. Posters en displays zorgen voor de nodige ruchtbaarheid.

De campagne loopt tot aan het begin van het nieuwe schooljaar.